Vanliga Frågor

Hur beställer jag?

Välj dina favoritetiketter, lägg till ditt namn och addera till din varukorg. Klicka sedan på ”Till kassan” och följ några enkla instruktioner för att betala och slutföra din order. Lätt som en plätt!

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Vi vill alltid att du ska få dina varor så fort som möjligt och därför processas din beställning direkt. Därför är det dessvärre svårt att göra några ändringar. Det bästa är att alltid se över din beställning noga innan du slutför ditt köp.

Status på min beställning?

Så fort din beställning är mottagen skickar vi ett mejl med din order. Vi skickar vanligtvis din beställning inom 5 arbetsdagar.

Kan jag skicka min beställning som en present?

Självklart! Du behöver bara ändra leveransadressen innan du slutför ditt köp. Ordersedel kommer via mejl till dig som lagt beställningen och ligger inte med i paketet.

Kan jag få min beställning inslagen?

Tyvärr erbjuder vi inte paketinslagning för tillfället – men förhoppningsvis inom en snar framtid!

Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?

Våra namnlappar tas fram till dig personligen. Namnlappar som levereras inom Sverige skickas vanligtvis inom 5 arbetsdagar. De levereras med A-post av PostNord AB.

Vad kostar frakten?

En frakt- och expeditionsavgift om 29 kronor tillkommer per beställning inom Sverige. För övriga länder är fraktkostnaden beroende på vikt och land. Kontakta oss för prisuppgift.

Levererar ni till postboxar?

Ja, självklart!

Är Applino namnlappar hållbara?

Våra pryletiketter är vatten-och reptåliga och tål diskmaskin och mikrovågsugn. Klädetiketterna tål självklart både tvättmaskin och torktumlare.

Är Applino namnlappar barnvänliga?

Materialet i våra namnlappar är valt med omsorg, bara högsta kvalitet! Färgerna som används är snälla och tar hänsyn till både miljö och barn.

Är Applino namnlappar miljövänliga?

Våra namnlappar är tryckta med miljövänlig färg som har hög kvalitet, är hållbar och tar hänsyn till miljön. Den vattenbaserade färgen innehåller inga farliga beståndsdelar, är inte brandfarlig och helt nickelfri.

Jag är inte nöjd med kvaliteten på mina namnlappar, vad ska jag göra?

Vi månar om dig som kund! Om kvalitetsproblem uppstår och du inte är nöjd med dina namnlappar är du välkommen att kontakta oss inom 14 dagar från leveransdatum. Vi vill gärna veta vad du inte var nöjd med och kommer eventuellt be att du returnerar felaktiga artiklar till oss, för att säkerställa att felet inte uppstår igen.

Mina namnlappar är felstavade, vad ska jag göra?

Eftersom våra produkter är skräddarsydda efter dina önskemål ersätter eller återbetalar vi inte beställningar:

  • på grund av felskrivning/felstavning vid internetbeställning
  • om du ångrar din beställning
  • där skador uppstått på grund av normal användning

Våra kunder använder alla typer av stavningsvarianter för namn, så det är omöjligt för oss att avgöra om det är ett misstag eller bara annorlunda bokstavering. Så läs gärna igenom din beställning en extra gång innan du slutför ditt köp!

 

HUR FÄSTER JAG SKOETIKETTERNA?

  • Se till att insidan av skon är ren och torr
  • Placera etiketten på skons innersula, nära hälen där den fäster och syns bäst
  • Gnid över hela etikettens yta för att undvika luftbubblor och för att kanterna ska fästa ordentligt. 
  • Vänta gärna 48 timmar före användning så att limmet på etiketten hinner sätta sig ordentligt.
  • Tips! Fäster bäst på nya skor. Undvik plastsandaler med frt yta eller grov struktur.

HUR FÄSTER JAG PRYLETIKETTERNA?

  • Ren, jämn och plan yta  -  klistra fast din etikett på en ren och slät yta. 
  • Gnid bestämt över hela etikettens yta för att undvika luftbubblor och för att kanterna ska fästa ordentligt. 
  • Vänta gärna 48 timmar före användning så att limmet på etiketten hinner sätta sig ordentligt. 
  • Tänk på! Pryletiketter fäster på de flesta underlag men undvik plast som har en fet yta, gröve struktur eller innehåller silikon.
  • Barnsäkerhet: se till att etiketterna har fäst ordentligt innan du låter ditt barn använda föremålet.

HUR FÄSTER JAG STRYKBARA KLÄDETIKETTER?

  • Värm strykjärnet till medeltemperatur (motsvarar inställningen bomull). Undvik vatten i strykjärnet.
  • Ta bort etiketten från arket och placera den på plagget med texten på etiketten uppåt.
  • Lägg medföljande skyddspapperet ovanpå etiketten och tryck till med strykjärnet i cirka 15 sekunder. Håll strykjärnet stilla.
  • När skyddspapperet har kallnat, ta bort det försiktigt. Kontrollera så att kanterna har fäst ordentligt, om inte, kan du behöver öka temperaturen, trycket eller stryktiden och repetera stegen ovan.
  • Är etiketten rätt fastsatt ska du kunna se plaggets struktur genom etiketten.
  • OBS! Undvik plagg som inte tål att strykas. Var försiktig och stryk på egen risk. Stryk aldrig direkt på etiketten.
  • Tips! Se även vår instruktionsfilm som finns på webbsidan.

HUR FÄSTER JAG STRYKFRIA KLÄDETIKETTER?

  • Ta bort klädetiketten från arket och tryck fast den på plaggets tvättrådslapp.
  • Gnid bestämt över hela etikettens yta för att undvika luftbubblor och för att kanterna ska fästa ordentligt. 
  • Klistra fast etiketten genom att gnugga försiktigt över hela ytan, speciellt i kanterna
  • Vänta gärna 48 timmar innan du tvättar plagget så det självhäftande limmet på etiketten hinner sätta sig ordentligt.
  • Kom ihåg! Det är viktig att strykfria klädetiketter appliceras på tvättrådslappen och inte direkt på tyget för att undvika att de lossnar.

 

MERA FRÅGOR:

Tål klädetiketterna tvättmaskin?

Självklart, om du har följt våra instruktioner kommer dina etiketter sitta länge, hålla färgen och fortsättningsvis se fina ut!

Tål pryletiketterna diskmaskin?

Absolut, om du har följt våra instruktioner kommer dina namnlappar sitta länge, hålla färgen och fortsättningsvis se fina ut!

Är namnlapparna på webbsidan i verklig storlek?

Nej inte nödvändigtvis, storleken du ser på webbsidan beror på din skärmstorlek och dina datorinställningar. Etikettstorleken hittar du under respektive produktinformation.

Motsvarar färgerna på webbsidan etiketternas färg i verkligheten?

Färgerna ska vara korrekt återgivna, men kan variera något beroende på dina datorinställningar.

Vilket betalningssätt kan jag använda?

Applino accepterar VISA och MasterCard. Vi använder oss av säkra kortbetalningar. Totalkostnaden på din beställning, inklusive frakt, debiteras ditt kort direkt vid ditt köp.

Är Applinos webbsida säker?

Din säkerhet är viktig för oss. All privat information du uppger, inklusive dina betalningsuppgifter, behandlar vi strikt konfidentiellt och vi förmedlar inte någon information vidare. Applino har valt DIBS Payment Services AB (DIBS) för en säker betallösning.

Hur använder jag en rabattkod?

Har du fått en rabattkod anger du koden och klickar på ”Använd”. Alla rabattkoder har ett utgångsdatum och om det datumet har passerat är rabattkoden inte längre giltig.

Behöver jag ett medlemskonto för beställning?

Nej, du kan beställa ändå genom att välja ”KÖP UTAN REGISTRERING” innan du går till betalning.

Varför ska jag skapa ett konto hos Applino?

Om du skapar ett konto kan du vid nästa besök på ett enkelt sätt återanvända en tidigare beställning. Dessutom blir nya beställningar lättare att genomföra på grund av att dina adressuppgifter finns sparade. Du kan även logga in och se pågående beställningar.

Hur skapar jag ett konto?

Om du inte har skapat ett konto tidigare, klicka här

Hur ändrar jag mina kontouppgifter?

Om du redan är inloggad, Klicka härAnnars logga in och sedan välj ”Mitt konto” i menyn uppe till höger.

Hur kan jag se min beställningshistorik?

Logga in och sedan välj ”Mitt konto” i menyn uppe till höger, därefter klicka på ”Tidigare beställning”.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag då?

Inga problem, klicka här för att återställa lösenordet.

Skyddspapperet som ska följa med de strykbara klädetiketterna saknas. Vad gör jag?

För att applicera våra strykbara klädetiketter kan du använda silikonbehandlat bakplåtspapper som finns i mataffären. Vanligt matpapper/smörgåspapper kan inte användas. Får du inte tag i silikonbehandlat papper, kontakta oss så hjälper vi dig!

Hittar du inte just det svar du söker?

Kontakta Kundservice här.

Vår kundservice försöker alltid att hjälpa dig så fort som möjligt! Vanligtvis svarar vi på e-mejl inom 24 timmar.